Hier is voor mij de passie voor reizen begonnen. Toen ik 19 was besloot ik naar Curaçao te gaan om daar te werken. Altijd al een droom geweest. Het begon zelfs met Bassie en Adriaan, wie kent ze niet? De aflevering die op Curaçao werd gedraaid, hierbij dacht ik: “Daar moet ik heen”! De muziek, de mensen en het klimaat, alles past bij mij. Van 2007 tot 2008 heb ik dan ook op Curaçao gewoond, maar ook hard gewerkt. Heel veel hoogtepunten mee gemaakt, maar ook een aantal dieptepunten. Mijn hart ligt altijd voor een stukje op Curaçao. Toch zou ik er niet kunnen wonen. Curaçao blijft een klein eiland. De hoogtepunten die er zijn hoef je niet wekelijks naar toe… alhoewel de stranden zou ik elke dag wel kunnen liggen en voor een cocktail en een tostini van mambo beach kan je me elke dag wakker maken.

Wat kan je in een week curaçao nog meer doen dan alleen op het strand liggen en cocktails drinken?

Dag 1

Prik een dagje sea quarium. Bezoek haaien, flamingo’s, zeeschildpadden, vissoorten, maar ook de zeehonden en dolfijnen shows. Je kunt hier ook met dolfijnen zwemmen. Het leuke daarvan is dat het in de zee is. Dit is niet goedkoop, maar wel ontzettend gaaf!

Dag 2

Breng een bezoek aan de floating markt. De bootjes komen uit buurland Venezuela en deze verkopen hun verse producten. Je vind er allerlei soorten groente en fruit.  In de buurt van de floating markt zit ook een overdekte markt. Er wordt hier vooral prullaria verkocht, maar een bezoekje is het wel waard.

Dag 3

Duiken of snorkelen. Curaçao kent genoeg duikscholen om de kneepjes van het vak te leren. Ik ben een keer gaan snorkelen met mijn broertje samen die was overgekomen en die kwam lijkbleek het water uit. Het had namelijk een zeeslang gespot zei hij. Uiteraard geloofde ik hem op dat moment niet, maar later hoorde ik er meer mensen over. De onderwaterwereld is heerlijk en ik kon na een lange dag werken genieten van de stilte en rust onder water. Met duiken had ik helaas last van mijn oren en moest ik snel afhaken, maar mijn collega’s en vrienden genoten op en top. Als je duiken eng vind kan je ook prima een proefduik in het zwembad doen.

Dag 4

Een dagje naar de handelskade. Je kent het wel, van alle foto’s die Curaçao typeren. De gekleurde huisjes, de pondjes brug. Gewoon even lekker op een terrasje zitten en kijken naar de enorme boten en alles wat om je heen gebeurd. Daarna kan je een rondje maken door het centrum van Punda en Otrobanda. De steden worden gescheiden door de pondjes brug. Otrobanda wordt vaak als gevaarlijk gezien, dit is ook wel zo, maar overdag kan je er goed lopen. Ga niet alleen en niet in de avond of nacht.

Dag 5

Na zo’n relaxte dag is het tijd voor iets actievers. Beklim de Christoffelberg. Het uitzicht is er fantastisch. Zorg wel dat je op tijd gaat en niet op het heetste van de dag. Dan valt het flink tegen. Wil je het liever wat rustiger aan doen dan is er ook een optie om een jeepsafari te doen.

Dag 6

Rijdt een dagje naar het westpunt. Bezoek hier de grote en de kleine knip. Wij kwamen hier regelmatig, maar toen ik mijn ouders hier voor het eerst mee naar toe kwamen wisten ze niet wat ze zagen. In de tijd dat ik er woonde waren de grote en kleine knip voornamelijk voor de locals. Er kwamen maar weinig toeristen. Dit maakte het plaatje nog idyllischer. Tegenwoordig hebben alle toeristen het ontdekt, maar de schoonheid is niet minder mooi.

Dag 7

Bezoek de struisvogel farm. Ik begin struisvogels toch wel erg leuk te vinden. Eigenlijk zijn het hele rare en gevaarlijke beesten. Op Curaçao is eigenlijk een beetje hetzelfde als in Zuid-Afrika. Een gids verteld het e.e.a, je kunt ze eten geven, op de eieren staan en er op rijden. Het laatste zou ik absoluut afraden. Ik heb dit in Zuid-Afrika gezien en het was voor mij vrij duidelijk dat de beesten dit zelf helemaal niet wilden. Daarnaast zag het er best gevaarlijk uit en als je het wel doet is het op eigen risico. In het restaurant kan je een lekker struisvogel biefstukje eten.

Dag 8

Bezoek het natuurgeweld van Sheta Boko. Even een heel ander Curacao. Ik kwam daar pas in mijn laatste week. Ik had ook voornamelijk de stranden en feesttenten gezien. Ik ben wel heel blij dat ik hier nog geweest ben. Een natuurpark in het westpunt waar je 7 Boka’s kunt zien (monden van de zee). Als je een dagje wilt combineren doe dit dan met de Christoffelberg die op dezelfde route ligt.

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here